30 Wrz

Dieta kopenhaska. Wady i zalety.

Wiele osób, które uskarżają się na nadwagę i otyłość, uważa dietę kopenhaską za ostatnią szansę na zrzucenie kilku kilogramów w niecałe dwa tygodnie. Niestety, restrykcje związane z tą dietą są tak znaczne, że niewielu osobom udaje się ukończyć kurację z sukcesem. Dieta kopenhaska od lat jest bardzo popularna, ponieważ przy zachowaniu stosownych rygorów możliwe jest szybkie osiągnięcie wymiernych efektów. Główną zaletą omawianej diety jest możliwość utraty nawet do siedmiu kilogramów w niespełna dwa tygodnie. Kuracja trwa trzynaście dni. W czasie jej trwania osoba odchudzająca się musi spożywać posiłki zawierające bardzo niską liczbę kalorii. W zależności od dnia, wartość kaloryczna jadłospisu na daną dobę waha się w granicach od pięciuset do dziewięciuset kalorii. Jest to ilość drastycznie niska, ponieważ zalecana dawka dziennego spożycia dla osoby dorosłej to około trzy tysiące kalorii. Dieta kopenhaska – rygor utrzymania Bez wątpienia dieta kopenhaska kształtuje charakter. W trakcie trzynastu dni jej trwania osoba odchudzająca się nie może podjadać między posiłkami, które są wyznaczone na konkretne godziny. Jakiekolwiek odstępstwo od z góry założonego programu przekreśla szanse na osiągnięcie p... czytaj dalej

30 Wrz

Czy brązowy cukier jest zdrowszy od białego?

W mediach wiele mówi się o tym, że brązowy cukier jest o wiele zdrowszy od jego tradycyjnego, białego odpowiednika. Nie da się ukryć, że w tym twierdzeniu jest sporo przesady – obydwa rodzaje substancji słodzącej zawierają sacharozę, która jest niebezpieczna dla organizmu. Na pytanie, czy cukier trzcinowy jest zdrowy, można odpowiedzieć krótko – nie. Wiele osób, które promują zdrowy tryb życia, uważa brązowy cukier za zdrowy. Takie zapatrywanie jest błędne, ponieważ podobnie jak biały cukier z buraków, cukier trzcinowy zakwasza organizm. Wynika to z faktu, że głównym składnikiem tej substancji słodzącej jest sacharoza – związek chemiczny, który znacząco wpływa na odczyn krwi. Gdy jest on zbyt niski, system odpornościowy nie działa prawidłowo, przez co nasz organizm jest narażony na działanie różnych bakterii i drobnoustrojów. Warto pamiętać, że nadmierne spożywanie produktów zawierających sacharozę może doprowadzić nawet do śpiączki cukrzycowej. Czy cukier trzcinowy jest naprawdę zdrowy? Pozostaje pytanie – dlaczego wiele osób nadal ma wątpliwości, czy cukier trzcinowy jest zdrowy? W mediach dużo się mówi o tym, że proces produkcji brązowego cukru sprawia, że jest on dużo zdrowszy od rafinowanego cukru ... czytaj dalej

17 Wrz

Terapia Gersona, czyli jak skutecznie oczyszczać organizm?

Terapia doktora Maxa Gersona (1881-1959) w latach 30-tych XX wieku wzbudziła wielkie zainteresowanie. Do dziś cieszy się ona sporym powodzeniem wśród tych, którym zależy na prowadzeniu zdrowego stylu życia oraz na systematycznym oczyszczaniu swego organizmu ze szkodliwych toksyn. Na czym w przypadku tej terapii polega oczyszczanie organizmu? Oto podstawowe zasady, na jakich opiera się terapia Gersona. Terapia Gersona znana jest głównie jako terapia antynowotworowa, choć w istocie za jej pomocą można się uporać z licznymi schorzeniami. Na czym opiera się ta terapia Gersona? Przede wszystkim na wykorzystywaniu samouzdrawiających sił ludzkiego organizmu oraz na układaniu diety w taki sposób, by organizm mógł zostać skutecznie oczyszczony ze szkodliwych toksyn – głównych sprawców tak wielu problemów ze zdrowiem. Zasada jest prosta: to, co szkodliwe, musi zostać zastąpione tym, co korzystnie wpływa na ludzki organizm. Zgodnie z tą zasadą niezbędne staje się usuniecie z organizmu toksyn, a wprowadzenie w ich miejsce odpowiednich substancji odżywczych. Taka zamiana sprawia, że nasz układ odpornościowy lepiej radzi sobie z zagrożeniami, a organizm jest w stanie skutecznie rozprawić się z atakującą go chorobą. T... czytaj dalej

17 Wrz

Zaskórniki a dieta – co jeść, by piękniej wyglądać?

Szpecące skórę zaskórniki są zmorą wielu osób, a pokonanie tego problemu dla miłośników pięknej i zdrowej skóry staje się priorytetem. Na szczęście na rynku pojawia się coraz więcej profesjonalnych kosmetyków, które znacznie ułatwiają nam walkę z zaskórnikami. Coraz ciekawsze są też zabiegi kosmetyczne, dzięki którym można oczyścić pory oraz zminimalizować widoczność przebarwień potrądzikowych. Nie możemy jednak zapominać o tym, jak ważną rolę w walce o zdrową i piękną skórę odgrywa dieta. Nawet najlepsze kosmetyki i zabiegi kosmetycznie nie pomogą nam w chwili, gdy wciąż będziemy szkodzić swej skórze od wewnątrz. Na jakich zasadach opiera się zatem dieta, dzięki której problemy z zaskórnikami mogą zostać znacznie ograniczone? Zaskórniki – jak z nimi walczyć? Do głównych zasad diety na zaskórniki zalicza się… rozsądne sięganie po tłuszcze. To fakt, że są one ważnym składnikiem w zdrowym menu, a nasz organizm nie może się bez nich obejść, ale… Źle dobrane tłuszcze oraz ich nadmiar to poważny problem dla naszego zdrowia, dla naszej sylwetki, a wreszcie dla naszej skóry. Warto zatem wykluczyć ze swego menu potrawy smażone, warto też ograniczyć rolę tłuszczów zwierzęcych w swej diecie. W trosce o pię... czytaj dalej