Dieta śródziemnomorska – najzdrowsza na świecie

Moda na zdrowy styl życia zdominowała współczesny świat. I dobrze- zrozumienie kluczowej roli sposobu żywienia na stan zdrowia to najlepszy sposób na zachowanie szczupłej figury oraz uniknięcie chorób cywilizacyjnych, takich jak zawał serca, miażdżyca czy nowotwory. Jak wybrać zdrową i skuteczną dietę, która nie osłabi organizmu niedoborami składników odżywczych? Czym charakteryzują się najskuteczniejsze diety? Zapewniają wszystkie niezbędne składniki odżywcze, bez poczucia nadmiernych ograniczeń czy restrykcji kalorycznych. Jedną z najzdrowszych diet świata jest bez wątpienia dieta śródziemnomorska, dla której najlepszą rekomendacją jest doskonała kondycja zdrowotna nacji ją stosujących- Greków, Włochów czy Hiszpanów. Podstawą tej diety są surowe i gotowane warzywa, ryby i owoce morza oraz oliwa z oliwek. Ograniczone jest spożycie czerwonego mięsa i soli. Co to oznacza w praktyce?

Dieta śródziemnomorska – zalety i opinie.

Wysokie spożycie warzyw to bogactwo witamin, minerałów oraz przeciwutleniaczy, o udowodnionym działaniu antyoksydacyjnym, czyli spowalniającym procesy starzenia się organizmu. Jednak najistotniejsze jest spożycie dużych ilości kwasów omega, których źródłami są ryby i oliwa. Kwasy te w bardzo znaczący sposób wpływają na funkcjonowanie całego organizmu, regulując poziom trójglicerydów i cholesterolu, a tym samym zapobiegając miażdżycy, zawałowi serca czy udarowi. Udowodnione badaniami naukowymi działanie antynowotworowe kwasów omega to kolejna zaleta diety śródziemnomorskiej. Porównując najskuteczniejsze diety świata, śródziemnomorska zdecydowanie wysuwa się na prowadzenie. Można ją stosować całe życie, gdyż jest doskonale zbilansowana. Gdy stosowana jest w celu redukcji masy ciała, warto zadbać o odpowiednią podaż kalorii- dieta indywidualna uwzględni zapotrzebowanie kaloryczne i stworzy niezbędny dla procesu chudnięcia deficyt kalorii. Taka śródziemnomorska dieta personalna to najlepszy z możliwych wyborów.