Dieta South Beach

Najskuteczniejsze diety to takie, które redukują masę ciała, nie prowadząc jednocześnie do niedoborów żywieniowych. Jedną z diet spełniających takie wymagania jest dieta plaż południowych, czyli South Beach. Stworzona kilka lat temu, nadal nie traci nic ze swojej aktualności. Ewenementem tej diety jest możliwość jedzenia wielu produktów, zwyczajowo eliminowanych w dietach odchudzających, dopuszczalne jest nawet zjedzenie deseru. Dieta składa się z trzech faz. Pierwsza jest bardziej rygorystycznym etapem diety, zakładającym spożywanie dużych ilości wołowiny, drobiu, jaj, ryb i warzyw. Trzy dania główne i trzy przekąski zapobiegną uczuciu głodu. Trwa dwa tygodnie i zapewnia szybką utratę wagi. Faza druga jest mocno zindywidualizowana i trwa tyle czasu, ile potrzeba do osiągnięcia upragnionej wagi. W tym etapie dołączane są węglowodany o niskim indeksie glikemicznym, czyli te pochodzące z produktów pełnoziarnistych. Faza trzecia, ostatnia, ma na celu utrzymanie odchudzonej sylwetki na dłużej. Zakłada spożywanie czterech posiłków dziennie.

Dieta South Beach – dla kogo najlepsza?

Dieta niewskazana jest dla osób z obniżonym poziomem glukozy we krwi oraz z wysokim stężeniem cholesterolu, choć tu wystarczy zamienić jaja na drób. Dieta ta, stworzona przez amerykańskiego kardiologa, jest pomyślana jako system odżywiania na całe życie- tym właśnie cechują się najskuteczniejsze diety. Wykluczenie węglowodanów prostych, słodyczy i tłuszczów trans to wiele korzyści dla sylwetki, jak i dla zdrowia. Jak każda dieta, również i ta powinna być dopasowana do potrzeb konkretnej osoby. Dieta indywidualna uwzględnia tryb życia, stopień aktywności fizycznej oraz wyjściową wagę, wiek i wzrost. Te czynniki determinują bowiem dzienne zapotrzebowanie na kalorie i w oparciu o nie dieta personalna określa wyjściową kaloryczność diety redukcyjnej.