jak skutecznie schudnąć

Dieta na efektywne odchudzanie

Wielu Polaków zmaga się z nadwagą i otyłością. Dotyczy to zarówno mężczyzn i kobiet. Styl życia, niezdrowe jedzenie i brak czasu są najczęstszym powodem dodatkowych kilogramów. Najważniejsza jest motywacja i dieta na efektywne odchudzanie.

Co z tego, że na diecie 1000kcal zrzucimy w miesiąc 5 kilogramów, jeśli po powrocie do normalnego odchudzania waga wróci z nawiązką. Zrzucać kilogramy należy stopniowo. Trzeba dopasować dietę do swoich potrzeb.

Zatem jaka dieta na efektywne odchudzanie?

Skuteczna dieta odchudzająca powinna zawierać wszystkie niezbędne wartości odżywcze i witaminy. Należy pamiętać, że tyjemy od węglowodanów, nie od tłuszczy. Oczywiście, wszystko jemy z umiarem. Prosty sposób na zrzucenie kilogramów to ograniczenie ilości spożywanych codziennie kalorii poprzez odrzucenie cukru i słodyczy. Nawet nie zdajemy sobie sprawy ile kalorii spożywamy pijąc kawę z mlekiem czy podjadając w pracy paczkę ciastek. Wykluczyć należy również fast-foody i inne przetworzone jedzenie. Nie tylko ograniczymy w ten sposób kalorie, ale wyjdzie to nam na zdrowie, ponieważ fast-foody to węglowodany i tłuszcz, które są najgorszym połączaniem przy odchudzaniu.  A gotowe produkty, takie jak zupy instant lub sosy w proszku, składają się głównie ze związków chemicznych.

Nie możemy zapomnieć też o ruchu. Nie musimy katować się na siłowni czy biegać w pokoju od ściany do ściany naśladując instruktorkę fitness w telewizorze. Wystarczy pół godzinny spacer, schody zamiast windy. Wybierzmy się na zakupy na piechotę, odwiedźmy koleżankę zostawiając samochód w garażu. Ruch sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej i przy okazji spalamy kalorie. Pamiętajmy, że każdy ruch jest lepszy od siedzenia w domu na kanapie. Nie musimy kupować drogich „zdrowych produktów” i karnetu na siłownie. Wystarczy ograniczyć kalorie i spacerować.