4 Lut

Chudnij skutecznie i na długo

 

Kluczem do skutecznego odchudzania wcale nie są głodówki czy katowanie się ćwiczeniami. Przede wszystkim musimy pamiętać, że organizm nie lubi gwałtownych zmian. Dlatego też dieta powinna zaczynać się od małych kroczków. Powili powinniśmy odstawiać niezdrowe produkty takie jak przetwarzano, gotowa żywność, słodkie napoje, słodycze, fast-food. Warto będąc na zakupach dokładnie czytać etykiety, które często informują nas, że produkty typu „fit” czy „light” maja mało wspólnego z nazwą. Świadome robienie zakupów jest bardzo ważne, nie tylko w czasie diety, ale także przy normalnym odżywianiu. Jeżeli chodzi o skuteczna dietę to przede wszystkim powinna być ona zbilansowana, a posiłki spożywać należy regularnie. Za podstawę uważa się jedzenie 5 posiłków w ciągu dnia, z czego za najważniejsze uważane jest śniadanie. Nie można także zapominać o wypijaniu przynajmniej 2 litów widy mineralnej, najlepiej niegazowanej. Odpowiednie nawodnienie naprawdę jest w stanie nam pomów w zachowaniu odpowiedniego balansu. Kiedy zaczyna brakować wody w organizmie, człowiek natychmiast odczuwa pogorszenie samopoczucia, jest osłabiony, może nawet dojść do omdlenia. Dlatego pod ręka warto zawsze mieć butelkę wody, zwłaszcza w okresie kiedy się odchudzamy. Odchudzanie przede wszystkim nie może nam zaszkodzić.

Odchudzanie to złożony proces

Wiadomo, że nadmiar tkanki tłuszczowej jest szkodliwy i grozi wieloma chorobami, jednak zbyt szybka utrata na wadze także nie jest korzystna. Trzeba przystąpić do odchudzania powoli, tak by organizm mógł się przyzwyczaić do mniejszych porcji spożywanych posiłków, czy do innych wartości kalorycznych. Oprócz diety zalecany jest także codzienny ruch. Często wystarczy dłuższy spacer z psem, jazda rowerem po parku czy wyjście na siłownie, aby poczuć się lepiej. Wbrew pozorem po solidnych ćwiczeniach i przebywaniu na świeżym powietrzu człowiek nie ma problemów z zasypianiem czy ze zwiększonymi chęciami do pracy czy nauki. Trzeba więc tak zaplanować swój czas, by znaleźć także chwilę na ruch. Dieta z pewnością przyniesie efekty jeżeli będziemy jej przestrzegać ale także co pewien czas modyfikować.